Lehdistötiedotteet:

Digitaalisia tuotelanseerauspalveluja kehittävä tamperelainen startup-yritys on aloittanut yhteistyön R-kioskin kanssa.

Tiedote.
Julkaistu: 29.11.2016 klo 12:30
Julkaisija: Hiddme Oy

Digitaalisia tuotelanseerauspalveluja kehittävä, vuonna 2015 perustettu tamperelainen startup-yritys Hiddme Oy on aloittanut pilotointiyhteistyön R-kioskin kanssa. Yhteistyömalli perustuu Hiddme-teknologialla toteutettaviin R-kioskiverkostoa hyödyntäviin tuotenäytejakeluihin ja tarjouskampanjoihin.

Hiddme Oy julkaisi maaliskuussa 2016 Hiddme-nimisen mobiilisovelluksen, jonka avulla brändit voivat toteuttaa kuluttajia pelillisellä tavalla aktivoivia tuotelanseerauskampanjoita ja ohjata asiakasvirtaa jälleenmyyntipisteisiinsä. Palvelua on pilotoitu markkinoilla puoli vuotta mm. Func Food Finland Oy:n, Apetit Oyj:n ja Keskon yksittäisten toimipisteiden kanssa. Hiddme Oy:n toimitusjohtaja Manu Karppelin kertoo, että puolen vuoden pilotointitulosten pohjalta saadut tulokset ovat niin hyviä, että palvelu on valmis skaalattavaksi. Yrityksellä on pilotointisopimuksia R-kioskin lisäksi myös erikoistavaraketjujen ja isojen bränditalojen kanssa.

Uusi, kuluttajaa aktivoiva tuotelanseerausteknologia on herättänyt paljon kiinnostusta niin asiakas-, käyttäjä- kuin sijoittajarintamallakin. Hiddme Oy:n ensimmäinen rahoituskierros oli syyskuussa 2015, jolloin yhtiöön sijoitti mm. Vincit Oy. Toinen rahoituskierros oli elokuussa 2016, jolloin aikaisempien sijoittajien lisäksi mukaan tuli kaksi uutta sijoittajaa, joista toinen Butterfly Ventures Oy. Lisäksi yritys on saanut julkista rahoitusta Tekesiltä ja Ely-keskukselta. Hiddme Oy:n ohjelmistokehityksen on toteuttanut Vincit Oyj.

Hiddme –sovellus on ladattavissa Android- ja iOS-puhelimiin. Slushin aikana palvelussa käynnistyy R-kioskin tuotenäytejakelu Helsingin alueella. Kampanjan aikana Hiddme-käyttäjät voivat poimia ilmaisia Fazerin suklaalevyjä R-kioskeista. Karppelin vinkkaa, että Hiddme-sovellus digitalisoi suomalaisille tutun ämpäri-ilmiön, mutta tuo siihen mukaan lisää pelillisyyttä.

 

Lisätietoja
Manu Karppelin
Toimitusjohtaja
+358 44 523 2430
manu.karppelin@hiddme.com
 
www.hiddme.com
 
 

 

Uusi viestintä –ja markkinointipalvelu haastaa perinteisen markkinoinnin

Tiedote. Julkaistu: 02.02.2016 klo 06:15
Hiddme Oy

Vuonna 2015 perustettu pirkanmaalainen startup -yritys tuo helmikuussa 2016 markkinoille uuden viestintäpalvelun, jonka tavoitteena on pelillistää viestintää ja markkinointia. Hiddme –palvelua käytetään älypuhelimeen ladattavalla Hiddme –applikaatiolla, jonka avulla käyttäjät voivat lähettää ja vastaanottaa tiettyyn lokaatioon sijoitettuja aikarajoitettuja viestejä. Nähdäkseen viestin sisällön ja osallistuakseen viestin keskusteluun, käyttäjän on mentävä määrättyyn sijaintiin avaamaan viesti ennen kuin aika loppuu ja viesti katoaa.

Hiddme Oy on hakenut tavaramerkkisuojaa sanalle palkkinointi, joka tulee sanoista pelillinen ja palkitseva markkinointi. Toimitusjohtaja Manu Karppelin kertoo, että palkkinoinnissa on kyse kuluttajaa palkitsevasta tavasta markkinoida. Hiddme lupaa käyttäjille, että Hiddmen palkkinointiviestit ovat aina tavoittelemisen arvoisia. Palkkinoiva yritys/brändi voi palkita kuluttajia esimerkiksi ilmaisilla tuotteilla tai supereduilla. Hiddmen mottona onkin ”Käytä vähemmän rahaa markkinointiviestintään ja enemmän ihmisten palkitsemiseen.”

Hiddme Oy:n ensimmäisiä asiakasbrändejä ovat mm. FAST ja CocoVi. Karppelin kertoo, että asiakasneuvotteluja on käynnissä myös lukuisten muiden suomalaisia kuluttajia lähellä olevien tunnettujen brändien kanssa. Uusi, kuluttajaa aktivoiva markkinointitapa on herättänyt paljon kiinnostusta niin asiakas-, käyttäjä- kuin sijoittajarintamallakin. Hiddme Oy:n ensimmäinen sijoituskierros oli syyskuussa 2015, jolloin yhtiöön sijoitti mm. Vincit Oy.

Hiddme –applikaatio on ladattavissa Android –puhelimiin Google Play -kaupasta. iOS -sovellus on ladattavissa App Storesta ystävänpäiväviikolla.